Қабылдау:8 (7187) 341000 | Mail: kense.ae@pavlodar.gov.kz



Салауатты өмір салты үшін дұрыс тамақтану

«Сен не жейсің, соған өзіңді жетелейсің» - деген Гиппократтың осы қанатты сөз тіркесінің мағынасы, тамақтану сапасының денсаулыққа тікелей әсері болатындығы, бұл жөнінде  өзінің өмір салтына немқұрайлы адам ғана ойланбайды. Тіпті фастфудтың қарапайым жанкүйерлері де тамақтану түрін өзгерту керектігін түсінеді.

«Дені сау денеде - дені сау рух», неге дұрыс тамақтану ережелерін сақтау маңызды, адам ағзасы тағам мен су арқылы барлық қажетті заттарды алады. Тамақ өнімдерінің құрамы мен олардың қасиеттері денсаулыққа, физикалық дамуға, еңбекке қабілеттілікке, эмоционалдық жағдайға және жалпы өмір сүру сапасы мен ұзақтығына тікелей әсер етеді. Бірқатар ғалымдардың пікірінше, дене денсаулығы 50% - ға адамның тамақтану сипаты кіретін өмір салтына байланысты. Тұқым қуалаушылыққа және қоршаған ортаның жай-күйіне 20% - дан және медициналық қамтамасыз ету деңгейіне тек 10% - дан келеді. Тамақтанумен ағзаның барлық өмірлік маңызды функциялары байланысты.

Тамақтану-бұл ұлпалар мен жасушалардың даму көзі, олардың тұрақты жаңаруы, адамның энергиямен қанығуы. Артық және жеткіліксіз дұрыс тамақтанбау, адам денсаулығына кез келген жаста елеулі зиян келтіруі мүмкін.

Салауатты тамақтану әдеттерін қалай қалыптастыру керек? Мамандардың пікірінше, кез келген әдетті 21 күнде қалыптастыруға болады. Бұл мәлімдеме дұрыс тамақтануға қатысты. Бұл әдеттерді қалыптастыру қиын емес, тек алдына нақты мақсат қойып, одан бірде бір қадам бас тартпау керек. Бірнеше пайдалы кеңестерді ескеріңіз: өзіңізге сұрақ қойыңыз — неге мен өзімнің тағамдық қалауымды өзгерткім келеді? Жауап барынша нақты, ал соңғы мақсат қолжетімдіболуы тиіс.

Тамақ күнделігін жүргізіңіз ― ол жаңа әдеттер әлі бекітілмеген кезеңде тамақтану қателерін түзетуге көмектеседі. Бүгін бұл өте оңай: кез келген ұялы қолданбалар дүкенінде арнайы ақылы және тегін бағдарламаларды таба аласыз. Смартфонға орнатқаннан кейін сіз қуат режимін бақылай аласыз. Тек қана салауатты тағамды ішу және жеткілікті су ішу қажеттілігі пайда болған кезде күнделік қажет болмайды. Асықпаңыз. Үйреншікті «зиянды» тағамдарды жаңаға және пайдалы тағамдарға 100% - ға күрт және толық ауыстыру үзілді-кесілді әкеп соғады. Рационды біртіндеп өзгерту керек, оған пайдалы тағам енгізу. Қатаң шектеулерден бас тартыңыз. 18.00-ден кейін өзіңізді мәжбүрлеудің қажеті жоқ, десертті толық жою керек. Бұл тыйым салулардың барлығы күйзеліске алып, әдетті жақсы жаққа өзгерту әрекеттерінен бас тартуға әкеледі. Кешкі ас үшін қарапайым және оңай сіңірілетін тағамдарды таңдауға болады: көкөністер, жемістер, сүзбе, тауық жұмыртқасы, майсыз балық, ақ тауық еті. Ал тәтті күннің бірінші жартысында және аз мөлшерде жақсы. Диета әр түрлі болуы керек. Салауатты тағам міндетті түрде тұщы және дәмсіз емес. Ағзаға өте пайдалы көптеген таңдаулы тағамдар бар. Үйден тыс тамақтануды тоқтатыңыз. Азық-түлік әдеттері өзгермегенге дейін, кафе мен мейрамханаларға бармаңыз, онда өте азғырады. Үй тағамына артықшылық беру керек. Дүкенге тек асқазантолық болғанда барыңыз. Осылайша ашық тартымды қаптамада сіздіңзиянды нәрсе сатып алу мүмкіндігіңіз аз болады. Телефоныңызға су мен тамақ ішу туралы ескерту қойыңыз және тамақтану режимін ұстану оңай болады. Пікірлестерді табыңыз-компанияда әрқашан бірдеңені өзгерту оңай. Егер сіз жақындарыңызды қолдасаңыз өте жақсы: бұл жағдайда отбасылық кешкі ас сізді төзімділікке тексеруге айналмайды. Тек сіздің жаңа тағамдық қалауыңыз бойынша ескертулерге лайықты жауап табуды үйреніңіз. Және тамақтан бас тартуды үйреніңіз. Әсіресе, бұл кәмпиттермен және печеньемен бірлескен кеңселік шайға қатысты.

Шын мәнінде, тағамдағы өз құмарлығын өзгерту қиын емес. Осы кішігірім уақытша қолайсыздықтар адамға дұрыс тамақтану бере алатын ағза үшін пайдасын тигізуі екіталай.

 

Екібастұз қалалық қоғамдық

денсаулық сақтау басқармасының

бас маманы                                                                               А.Ильяшева